Uncategorized

Pogadanki motywacyjne o hejcie i poczuciu wartości w szkołach

Od roku 2022 prowadzimy w szkołach w całej Polsce spotkania dla dzieci i młodzieży podczas których rozmawiamy o hejcie i poczuciu wartości. Są to inspirujące pogadanki motywacyjne oraz warsztaty, których celem jest nie tylko przekazanie wiedzy na temat hejtu i jego konsekwencji, ale również budowanie poczucia wartości u dzieci oraz rozwijanie empatii i umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.

Warsztaty prowadzone są przez samą organizatorkę Kampania Nie hejtuję – motywuję Ilonę Adamską – magistra filozofii, etyka, absolwentkę 2-letnie kursu pedagogicznego na Uniwersytecie Papieskim w Krakowie oraz 3-letniego kursu doktoranckiego na UKSW w Warszawie. Jej głęboka znajomość problematyki hejtu oraz autentyczna pasja do edukacji sprawiają, że spotkania te są nie tylko pouczające, ale także inspirujące dla uczestników.

Ilona Adamska współpracuje z wybranymi psychologami, coachami i terapeutami. W tym roku zajęcia wraz z nią prowadzą terapeutka Karolina Mikulko z Centrum Radzenia Sobie z Emocjami oraz coach, szkoleniowiec Anna Stępień-Kraska. Taka formuła pozwala na jeszcze bardziej wszechstronne podejście do tematu hejtu oraz dostosowanie przekazu do różnych grup wiekowych i indywidualnych potrzeb uczestników.

Dlaczego warto zaprosić kampanię do szkół?

– Przede wszystkim, edukacja na temat hejtu staje się coraz bardziej istotna w obliczu rosnącej liczby przypadków cyberprzemocy oraz negatywnych zachowań w sieci. Warsztaty i pogadanki motywacyjne są doskonałą okazją do zapoznania uczniów z tym problemem, a także do rozwijania ich umiejętności komunikacyjnych i empatii.

Ponadto, uczestnictwo w tych spotkaniach może przyczynić się do budowania pozytywnego klimatu szkolnego oraz wzmacniania więzi między uczniami i nauczycielami. Dzięki temu, szkoła staje się miejscem, gdzie panuje szacunek i zrozumienie, a wszelkie konflikty rozwiązywane są w sposób konstruktywny i pozytywny. – mówi organizatorka kampanii Ilona Adamska.

– Nasze pogadanki motywacyjne nie tylko uczą, czym jest hejt i kim jest hejter, ale również skupiają się na budowaniu poczucia własnej wartości u dzieci oraz nauczeniu ich, jak radzić sobie z negatywnymi komentarzami i zachowaniami. Dzięki temu, uczniowie stają się bardziej odporni psychicznie i świadomi swojej siły oraz możliwości wpływu na otaczającą ich rzeczywistość. – dodaje Karolina Mikulko, terapeutka, ekspertka Kampanii „Nie hejtuję – motywuję”.

Zaproszenie nas do szkół może przynieść wiele korzyści zarówno dla uczniów, jak i całej społeczności szkolnej. To nie tylko edukacja, ale także budowanie postaw i wartości, które mają potencjał zmienić świat na lepsze.

*** Do tej pory zorganizowaliśmy spotkania w 55 placówkach. Udział w warsztatach wzięło prawie 7500 uczniów. Patronat nad kampanią objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej i Ministerstwo Sprawiedliwości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *