O Kampanii
Policyjne statystyki dotyczące samobójstw wśród dzieci i młodzieży są przerażające. Z danych Komendy Głównej Policji wynika, że w 2022 roku próby samobójcze podjęło 2093 dzieci i młodzieży w wieku 7-18 lat. W 156 przypadkach zakończyły się one śmiercią. Dla porównania w 2021 roku prób samobójczych było ok. 1,5 tyś, a w 2020 roku mniej niż tysiąc. Od kilku lat zajmujemy niechlubne drugie miejsce w Unii Europejskiej pod względem prób samobójczych wśród nastolatków. Do najczęstszych przyczyn targnięcia się na życie wśród dzieci i młodzieży należą: depresja, stany lękowe i hejt.
Skuteczna walka z hejtem jest trudna, ale możliwa.
W ramach kampanii organizowane są od maja 2022 roku warsztaty i pogadanki motywacyjne na temat hejtu w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. W spotkaniach z psychologami i coachami udział wzięło prawie 9400 uczniów z 72 szkół.
Od 3 lat prowadzimy kampanię billboardową w kilku miastach Polski. Do tej pory pojawiło się 16 billboardów na Mazowszu, Podkarpaciu i Dolnym Śląsku.
O hejcie mówimy również podczas ważnych konferencji biznesowych, które organizujemy w ramach projektu (np. „Cyberzagrożenia i hejt w Internecie”) oraz na które jesteśmy zapraszani jako prelegenci lub paneliści.
W ramach projektu stworzyliśmy GRUPĘ WSPARCIA na Facebooku (https://www.facebook.com/groups/709368717631190/) oraz cykl wywiadów LIVE z ekspertami: psychologami, prawnikami, lekarzami.
Ambasadorami kampanii zostało 19 gwiazd: Teresa Rosati, Weronika Rosati, Beata Sadowska, Monika Richardson, Piotr Kupicha, Paweł Rurak-Sokal, Dominika Gawęda, Katarzyna Pakosińska, Katarzyna Miller, Anna Korcz, Daria Widawska, Anna Maruszeczko, Jacek Rozenek, Krystian Wieczorek, Jasiek Mela, Tomasz Ciachorowski, Marek Kaliszuk, Jacek Santorski oraz LUNA.
Patronat honorowy nad kampanią objął Minister Edukacji Narodowej, Minister Sprawiedliwości oraz Marszałek Województwa Pomorskiego, Podlaskiego, Podkarpackiego, Mazowieckiego i Dolnośląskiego.
O kampanii pisały takie media jak: Onet, Zwierciadło, Wysokie Obcasy, Świat Kobiety, PAP. Artykuły eksperckie pojawiły się w takich tytułach jak: Wprost, Rzeczpospolita, Marketing i Biznes, Manager24.pl.
Organizatorka kampanii gościła w kilkunastu stacjach radiowych (m.in.: Radio Łódź, Radio Warszawa, Radio Plus, Radio Lublin) opowiadając o akcji. Była też gościem programów „Fajka Pokoju” w Polsat Cafe oraz „Pytanie na Śniadanie” w TVP2.