Autentyczne emocje, niezwykli ludzie i atmosfera przepełniona pozytywną energią – tak wyglądało nasze czwartkowe spotkanie podczas realizacji sesji zdjęciowej promującej kolejną edycję kampanii „NIE HEJTUJĘ-MOTYWUJĘ” na rok 2025. Każdy uśmiech, każde spojrzenie i każdy gest obecnych tam osób były szczerym wyrazem zaangażowania w ideę budowania świata, w którym słowa leczą, a nie ranią.
– Nasza kampania to nie tylko piękne zdjęcia. To przede wszystkim autentyczne przesłanie, za którym stoją ludzie pełni empatii i wrażliwości. Energia, jaka towarzyszyła nam na planie zdjęciowym, była niesamowita. Ta sesja to dowód na to, że kiedy działamy razem, z sercem i zaangażowaniem, możemy zmieniać rzeczywistość na lepsze. – mówi Ilona Adamska, pomysłodawczyni kampanii.

Siła wspólnoty i zaangażowania
Dorota Lange, wizażystka i założycielka Make Up Academy by Dorota Lange, podkreśla wyjątkowość tej inicjatywy:
– Kampania NIE HEJTUJĘ-MOTYWUJĘ to niezwykła inicjatywa, którą od lat wspieram całym sercem – jako nauczycielka, artystka, ale przede wszystkim jako kobieta wierząca, że dobro zawsze ma siłę przebicia. Wspólnie z moimi studentkami: Justyną Ostrowską, Agnieszką Pul-Naporą oraz Edytą Przemielewską, dołożyłyśmy swoją cegiełkę do projektu stworzonego przez Ilonę Adamską. Pięknej akcji niosącej ważne przesłanie – zamiast hejtować, warto podnosić innych na duchu, wspierać i motywować.
Czwartkową sesję wsparły także Paulina Karwacka i Kateryna Korolova.
Kobiety, które zmieniają świat
W sesji udział wzięły niezwykłe kobiety, które swoją postawą oddają ideę kampanii: Monika Blezień-Ruszaj, Katarzyna Krupa, Justyna Konieczna, Sylwia Pikul, Alina Roszczyńska, Anna Siemińska, Anna Szyryńska, Patrycja Maślankiewicz, Marta Wolańska, Magdalena Kornacka, Agnieszka Barzycka, Małgorzata Wasilewska-Mańkowska, Kamila Tokarska, Anna Krakowska, Ewelina Kuncelman, Mirosława Kowalkowska, Ewa Adamska oraz Żaneta Wiśniewska-Poreda.

Swoją obecnością zaszczyciły nas także ambasadorki kampanii – Teresa Rosati oraz Maja Frykowska – kobiety o wielkich sercach, które od lat wspierają ideę budowania pozytywnej komunikacji i motywowania zamiast oceniania.

– Wierzę, że siła dobrego słowa może zmieniać świat. Dlatego z dumą wspieram kampanię Nie Hejtuję – Motywuję, która przypomina nam wszystkim, jak ważne są empatia, szacunek i wsparcie w codziennym życiu. Każda inicjatywa budująca mosty zamiast murów zasługuje na najwyższe uznanie. – powiedziała po sesji Teresa Rosati.

Za zdjęcia odpowiedzialna była Beata Wróblewska. Profesjonalna oprawa wideo została przygotowana przez zespół Studio PS Video Merc.
Kilka słów o samej kampanii
Kampania „Nie hejtuję-motywuję”, zainicjowana w 2021 roku przez Ilonę Adamską, Prezes Fundacji „W zgodzie ze sobą”, powstała jako odpowiedź na rosnący problem hejtu oraz przemocy słownej, szczególnie wśród młodzieży.
Jej głównym celem jest edukacja i promocja pozytywnych postaw – szacunku, empatii, zrozumienia i odpowiedzialności społecznej.
Od maja 2022 roku w ramach kampanii organizowane są warsztaty i spotkania motywacyjne w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Do tej pory wzięło w nich udział ponad 20 000 uczniów ze 107 szkół w Polsce oraz 3 szkół w Wielkiej Brytanii. W marcu 2025 roku kampania rozszerzyła swoją działalność o warsztaty profilaktyczne dla pracowników instytucji państwowych, firm prywatnych i korporacji, ucząc jak tworzyć miejsca pracy wolne od mowy nienawiści.

Ambasadorami inicjatywy zostało aż 21 znanych osobistości świata kultury i mediów, m.in.: Teresa Rosati, Weronika Rosati, Beata Sadowska, Piotr Kupicha, Paweł Rurak-Sokal, Dominika Gawęda, Katarzyna Pakosińska, Anna Korcz, Daria Widawska, Jasiek Mela oraz Jacek Rozenek.
Patronat honorowy nad kampanią objęli: Minister Edukacji Narodowej, Minister Sprawiedliwości, a także marszałkowie 5 województw.
Nowy etap, ta sama misja
Warto zaznaczyć, iż sesja zdjęciowa z kwietnia 2025 roku była ostatnią tego typu realizacją w ramach kampanii. Nie oznacza to jednak końca inicjatywy – wręcz przeciwnie. Kampania „NIE HEJTUJĘ-MOTYWUJĘ” będzie nadal dynamicznie się rozwijać, zmieniając formułę, ale nie rezygnując z najważniejszego celu: promowania dobra, szacunku i wzajemnej motywacji.

Wierzymy, że dobro zawsze wraca – i właśnie dzięki tej wierze budujemy lepszy świat.
fot. Kamila Dobrzyniewicz